El archivo de encabezado graphics.h contiene la función getarccoords() que se usa para obtener las coordenadas del arco que se dibujó más recientemente. arccoordstype es una estructura predefinida que se define de la siguiente manera:
Sintaxis:
struct arccoordstype { // center point of arc int x, y; // start position int xstart, ystart; // end position int xend, yend; };
Nota: la dirección de una variable de estructura de tipo arccoordstype se pasa a la función getarcoords.
Sintaxis:
void getarccoords(struct arccoordstype *var);
Ejemplo :
Input : x = 250, y = 200, s_angle = 0 , e_angle = 90, radius = 100 Output :
A continuación se muestra la implementación de la función getarccoords()
// C Implementation for getarccoords() #include <graphics.h> #include <stdio.h> // driver code int main() { // gm is Graphics mode which is // a computer display mode that // generates image using pixels. // DETECT is a macro defined in // "graphics.h" header file int gd = DETECT, gm; // p is structure variable // of type arccoordstype struct arccoordstype p; char arr[100]; // initgraph initializes the // graphics system by loading a // graphics driver from disk initgraph(&gd, &gm, ""); // arc function is used to draw an // arc the first 2 arguments are // center of arc 3rd and 4th // arguments are starting and // ending angles. Last argument // is the radius. arc(250, 200, 0, 90, 100); // getarccoords function which takes // address of a structure variable of // type arccoordstype as an argument. getarccoords(&p); // sprintf stands for “String print”. // Instead of printing on console, it // store output on char buffer which // are specified in sprintf sprintf(arr, "(%d, %d)", p.xstart, p.ystart); // outtext function displays text // at current position. outtextxy(360, 195, arr); sprintf(arr, "(%d, %d)", p.xend, p.yend); outtextxy(245, 85, arr); getch(); // closegraph function closes the // graphics mode and deallocates // all memory allocated by // graphics system . closegraph(); return 0; }
Producción :
Publicación traducida automáticamente
Artículo escrito por Sahil_Bansall y traducido por Barcelona Geeks. The original can be accessed here. Licence: CCBY-SA