Calculadora Gui de percentil basada en rango usando Tkinter

requisitos previos: 

Python ofrece múltiples opciones para desarrollar una GUI (interfaz gráfica de usuario). De todos los métodos GUI, Tkinter es el método más utilizado. En este artículo, aprenderemos cómo crear una aplicación de calculadora de GUI basada en rangos y percentiles usando Tkinter, con una guía paso a paso.
Para crear un Tkinter:

  • Importando el módulo – Tkinter
  • Crear la ventana principal (contenedor)
  • Agregue cualquier cantidad de widgets a la ventana principal.
  • Aplique el evento Trigger en los widgets.

La GUI se vería a continuación:

Vamos a crear una aplicación de calculadora de GUI de percentil basada en rango simple basada en GUI:
 

A continuación se muestra la implementación: 
 

Python3

# import all functions from the tkinter   
from tkinter import *
 
  
# Function to calculate the percentile 
def getPercentile() :
  
    # take a value from the respective entry boxes
    # get method returns current text as string
    students= int(total_participantField.get())
      
    rank = int(rankField.get())
  
    # variable to store the result upto 3
    # decimal points 
    result = round((students - rank) / students * 100,3);
  
    # insert method inserting the  
    # value in the text entry box.
    percentileField.insert(10, str(result))
    
      
# Function for clearing the  
# contents of all text entry boxes
def Clear():
      
    # deleting the content from the entry box
    rankField.delete(0, END)
      
    total_participantField.delete(0, END)
      
    percentileField.delete(0, END)
      
  
# Driver Code
if __name__ == "__main__" :
  
    # Create a GUI window
    gui = Tk()
    
    # Set the background colour of GUI window  
    gui.configure(background = "light green")
    
    # set the name of tkinter GUI window 
    gui.title("Rank Based- Percentile Calculator")
    
     # Set the configuration of GUI window
    gui.geometry("650x200")
  
    # Create a Rank: label 
    rank = Label(gui, text = "Rank", bg = "blue")
  
    # Create a And: label 
    andl = Label(gui, text = "And", bg = "blue")
    
    # Create a Total Participants : label
    total_participant = Label(gui,
                              text = "Total Participants",
                              bg = "blue")
  
    # Create a Find Percentile Button and
    # attached to getPercentile function
    find = Button(gui, text = "Find Percentile",
                  fg = "Black", bg = "Red",
                  command = getPercentile)
      
    # Create a Percentile : label 
    percentile = Label(gui, text = "Percentile", bg = "blue")
  
    # Create a Clear Button and attached
    # to Clear function
    clear = Button(gui, text = "Clear",
                   fg = "Black", bg = "Red",
                   command = Clear)
  
    # grid method is used for placing  
    # the widgets at respective positions  
    # in table like structure .
  
    # padx attributed provide x-axis margin 
    # from the root window to the widget.
    rank.grid(row = 1, column = 1,padx = 10)
  
    andl.grid(row = 1, column = 4)
                   
    total_participant.grid(row = 1, column = 6, padx = 10)
  
    # pady attributed provide y-axis
    # margin from the widget.   
    find.grid(row = 3, column = 4,pady = 10)
      
    percentile.grid(row = 4, column = 3,padx = 10)
      
    clear.grid(row = 5, column = 4,pady = 10)
  
    # Create a text entry box for filling or
    # typing the information.  
    rankField = Entry(gui)
      
    total_participantField = Entry(gui)
      
    percentileField = Entry(gui)
  
    # grid method is used for placing  
    # the widgets at respective positions  
    # in table like structure .
    rankField.grid(row = 1, column = 2)
      
    total_participantField.grid(row = 1, column = 7)
      
    percentileField.grid(row = 4, column = 4)
      
    # Start the GUI
    gui.mainloop()

Producción : 

Publicación traducida automáticamente

Artículo escrito por ankthon y traducido por Barcelona Geeks. The original can be accessed here. Licence: CCBY-SA

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