función bar() en gráficos C

El archivo de encabezado graphics.h contiene la función bar() que se usa para dibujar una barra rellena rectangular bidimensional.
Sintaxis:

void bar(int left, int top, int right, int bottom);

where,
left specifies the X-coordinate of top left corner,
top specifies the Y-coordinate of top left corner,
right specifies the X-coordinate of right bottom corner,
bottom specifies the Y-coordinate of right bottom corner.

Ejemplos:

Input : left = 150, top = 150, 
        right = 190, bottom = 350

        left = 220, top = 250, 
        right = 260, bottom = 350

        left = 290, top = 200, 
        right = 330, bottom = 350
Output : 


Input : left = 150, top = 250,
        right = 190, bottom = 350

        left = 220, top = 150, 
        right = 260, bottom = 350

        left = 290, top = 200,
        right = 330, bottom = 350
Output : 

A continuación se muestra la implementación de la función bar().

// C implementation of bar() function
#include <graphics.h>
  
// driver code
int main()
{
    // gm is Graphics mode which is
    // a computer display mode that
    // generates image using pixels.
    // DETECT is a macro defined in
    // "graphics.h" header file
    int gd = DETECT, gm;
  
    // initgraph initializes the
    // graphics system by loading a
    // graphics driver from disk
    initgraph(&gd, &gm, "");
  
    // location of sides
    int left, top, right, bottom;
  
    // left, top, right, bottom denotes
    // location of rectangular bar
    bar(left = 150, top = 150, 
    right = 190, bottom = 350);
  
    bar(left = 220, top = 250,
    right = 260, bottom = 350);
  
    bar(left = 290, top = 200,
    right = 330, bottom = 350);
  
    // y axis line
    line(100, 50, 100, 350);
  
    // x axis line
    line(100, 350, 400, 350);
  
    getch();
      
    // closegraph function closes the
    // graphics mode and deallocates
    // all memory allocated by
    // graphics system .
    closegraph();
      
    return 0;
}

Producción:


Publicación traducida automáticamente

Artículo escrito por DevanshuAgarwal y traducido por Barcelona Geeks. The original can be accessed here. Licence: CCBY-SA

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *