El archivo de encabezado graphics.h contiene la función cleardevice() que borra la pantalla en modo gráfico y establece la posición actual en (0,0). Limpiar la pantalla consiste en llenar la pantalla con el color de fondo actual.
Sintaxis:
void cleardevice();
A continuación se muestra la implementación de cleardevice() en C:
// C Implementation for cleardevice() #include <graphics.h> // driver code int main() { // gm is Graphics mode which is // a computer display mode that // generates image using pixels. // DETECT is a macro defined in // "graphics.h" header file int gd = DETECT, gm; // initgraph initializes the // graphics system by loading a // graphics driver from disk initgraph(&gd, &gm, ""); // set the background colour as GREEN setbkcolor(GREEN); // outtext function displays // text at current position. outtext("Press any key to clear the screen."); getch(); // cleardevice function cleardevice(); outtext("Press any key to exit..."); getch(); // closegraph function closes the // graphics mode and deallocates // all memory allocated by // graphics system . closegraph(); return 0; }
Producción:
On executing the program, the output window looks like : On pressing any key : To exit, press any key.
Publicación traducida automáticamente
Artículo escrito por Sahil_Bansall y traducido por Barcelona Geeks. The original can be accessed here. Licence: CCBY-SA