El archivo de encabezado graphics.h contiene la función arc() que dibuja un arco con centro en (x, y) y radio dado. start_angle es el punto inicial del ángulo y end_angle es el punto final del ángulo. El valor del ángulo puede variar de 0 a 360 grados.
Sintaxis:
void arc(int x, int y, int start_angle, int end_angle, int radius); where, (x, y) is the center of the arc. start_angle is the starting angle and end_angle is the ending angle. 'radius' is the Radius of the arc.
Ejemplos:
Input : x=250, y=250, start_angle = 155, end_angle = 300, radius = 100 Output : Input : x=250, y=250, start_angle = 0, end_angle = 300, radius = 100; Output :
A continuación se muestra la implementación de la función arc():
// C implementation of arc function #include <graphics.h> // driver code int main() { // gm is Graphics mode which is // a computer display mode that // generates image using pixels. // DETECT is a macro defined in // "graphics.h" header file int gd = DETECT, gm; // location of the arc int x = 250; int y = 250; // starting angle and ending angle // of the arc int start_angle = 155; int end_angle = 300; // radius of the arc int radius = 100; // initgraph initializes the graphics system // by loading a graphics driver from disk initgraph(&gd, &gm, ""); // arc function arc(x, y, start_angle, end_angle, radius); getch(); // closegraph function closes the graphics // mode and deallocates all memory allocated // by graphics system closegraph(); return 0; }
Producción:
Publicación traducida automáticamente
Artículo escrito por DevanshuAgarwal y traducido por Barcelona Geeks. The original can be accessed here. Licence: CCBY-SA